Spedizioni e resi
In questo spazio, troverai tutte le soluzioni alle tue domande riguardanti spedizioni e resi dei prodotti.
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Panoramica generale spedizioni
Il sito web Elebatt.it accetta ordini solo per la consegna in Italia. Tuttavia, per gli ordini con destinazione in altri paesi, è possibile considerare un accordo specifico. In tal caso, le spese di spedizione saranno calcolate e comunicate al cliente dopo la conferma dell'ordine, e la modalità di pagamento predefinita sarà il bonifico bancario anticipato. È importante notare che l'annullamento dell'ordine è consentito fino a quando l'ordine non viene evaso, il che avviene con l'emissione del documento di trasporto o della fattura.
Le spese di consegna e qualsiasi ulteriore spesa accessoria saranno a carico del cliente. Il pagamento per i prodotti avverrà attraverso la modalità scelta durante la procedura di acquisto. Il totale dell'ordine, come indicato alla conclusione della procedura di acquisto, rappresenterà l'importo totale dovuto dal cliente.
Le spese di spedizione, al netto dell'IVA, saranno calcolate in base al peso dei prodotti acquistati secondo la seguente tabella:
Corriere Espresso
- da 0 a 3,99 kg 9.70
- da 4 a 4,99 kg 10,88
- da 5 a 10,99 kg 13.24
- da 11 a 20.99 kg 15,37
- da 21 a 30.99 kg 18,21
- da 31 a 50.99 kg 25,34
- da 51 a 70,99 kg 28,71
- da 71 a 90.99 kg 38,64
- da 100kg 42.70 + 18.30 ogni q.le in più
Corriere Espresso (Sicilia, Calabria e Sardegna)
- da 0 a 3,99 kg 13,24
- da 4 a 4,99 kg 15,37
- da 5 a 10,99 kg 16,15
- da 11 a 30.99 kg 25,34
- da 31 a 100kg 42.70 + 30,00 ogni q.le in più
Corriere Espresso (Venezia e Isole Minori)
Vengono gestite previo accordo con il corriere.
Per pesi superiori a 30kg che richiedono l’imballaggio con pallet i prezzi varieranno in base al peso totale o al volume dell’imballo.Tra i due totali verrà considerato quello maggiore. Elebatt non si assume nessuna responsabilità per i danni causati dal trasporto nel caso in cui la spedizione venga effettuata dal cliente con prorio corriere.
Decadenza del diritto di recesso
Il diritto di recesso decade totalmente per mancanza della condizione essenziale di integrità del bene (prodotto, confezione e/o suo contenuto), nel dettaglio:
Utilizzo anche parziale del bene e di eventuali materiali di consumo.
Utilizzo improprio del prodotto acquistato (es.: batteria AGM standard utilizzata come batteria ciclica o come batteria per avviamento)
Non possono esercitare il diritto di recesso i clienti che acquistano con Partita IVA
Rientro del materiale:
Al suo arrivo in sede il prodotto verrà esaminato e testato, nell’eventualità di manomissioni o danneggiamenti il recesso non potrà essere esercitato. Entro 14 giorni dalla data di spedizione Elebatt provvederà a restituire al cliente la somma versata ad eccezione delle spese di spedizione ed eventuali spese per ripristino danni accertati e preventivamente comunicati.
FAQs
A client that's unhappy for a reason is a problem, a client that's unhappy though he or her can't quite put a finger on it is worse. Chances are there wasn't collaboration, communication, and checkpoints, there wasn't a process agreed upon or specified with the granularity required.
It's content strategy gone awry right from the start. Forswearing the use of Lorem Ipsum wouldn't have helped, won't help now. It's like saying you're a bad designer, use less bold text, don't use italics in every other paragraph. True enough, but that's not all that it takes to get things back on track.
If that's what you think how bout the other way around? How can you evaluate content without design? No typography, no colors, no layout, no styles, all those things that convey the important signals that go beyond the mere textual, hierarchies of information, weight, emphasis, oblique stresses, priorities, all those subtle cues that also have visual and emotional appeal to the reader. Rigid proponents of content strategy may shun the use of dummy copy but then designers might want to ask them to provide style sheets with the copy decks they supply that are in tune with the design direction they require.
A client that's unhappy for a reason is a problem, a client that's unhappy though he or her can't quite put a finger on it is worse. Chances are there wasn't collaboration, communication, and checkpoints, there wasn't a process agreed upon or specified with the granularity required.
It's content strategy gone awry right from the start. Forswearing the use of Lorem Ipsum wouldn't have helped, won't help now. It's like saying you're a bad designer, use less bold text, don't use italics in every other paragraph. True enough, but that's not all that it takes to get things back on track.
If that's what you think how bout the other way around? How can you evaluate content without design? No typography, no colors, no layout, no styles, all those things that convey the important signals that go beyond the mere textual, hierarchies of information, weight, emphasis, oblique stresses, priorities, all those subtle cues that also have visual and emotional appeal to the reader. Rigid proponents of content strategy may shun the use of dummy copy but then designers might want to ask them to provide style sheets with the copy decks they supply that are in tune with the design direction they require.
A client that's unhappy for a reason is a problem, a client that's unhappy though he or her can't quite put a finger on it is worse. Chances are there wasn't collaboration, communication, and checkpoints, there wasn't a process agreed upon or specified with the granularity required.
It's content strategy gone awry right from the start. Forswearing the use of Lorem Ipsum wouldn't have helped, won't help now. It's like saying you're a bad designer, use less bold text, don't use italics in every other paragraph. True enough, but that's not all that it takes to get things back on track.
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Then the question arises: where’s the content? Not there yet? That’s not so bad, there’s dummy copy to the rescue. But worse, what if the fish doesn’t fit in the can, the foot’s to big for the boot? Or to small? To short sentences, to many headings, images too large for the proposed design, or too small, or they fit in but it looks iffy for reasons.
A client that's unhappy for a reason is a problem, a client that's unhappy though he or her can't quite put a finger on it is worse. Chances are there wasn't collaboration, communication, and checkpoints, there wasn't a process agreed upon or specified with the granularity required. It's content strategy gone awry right from the start. If that's what you think how bout the other way around? How can you evaluate content without design? No typography, no colors, no layout, no styles, all those things that convey the important signals that go beyond the mere textual, hierarchies of information, weight, emphasis, oblique stresses, priorities, all those subtle cues that also have visual and emotional appeal to the reader.